Obch. podmínky

Jednoduchý a spolehlivý nákup v několika bodech:

- Informujte se o obsahu obchodních podmínek a využívejte naši tabulku velikostí.

- Jste-li registrováni, přihlášte se uživatelským jménem a heslem (nepovinné).

- Část levého panelu pod symbolem nákupního košíku je místo, kde se soustředí veškeré údaje o vašem nákupu. Po přihlášení se zpřístupní i administrace již odeslaných objednávek (obsah, aktuální stav) a přes odkaz ADMIN i osobní údaje nebo změny hesla.

- V sekci PRODUKTY můžete prohlížet, vyhledávat a nakupovat zboží. Kliknutím na obrázek se dozvíte o zboží mnohem víc a v pravé části obrazovky můžete doplnit počet kusů, vybrat variantu a vložit do nákupního koše. V koši lze měnit počet kusů měnit jeho obsah až do chvíle odeslání objednávky prodávajícímu.

- Jste-li s nákupem hotovi, pak přistupte k vyplnění objednávky (registrovaným se doplní dříve zadané os. údaje). Stačí kliknout na symbol košíku, poté tlačítko "Vyplnit objednávku"

 

Obchodní podmínky internetového obchodu (k26.5. 2021)

Následující řádky vymezují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího s cílem dlouhodobé spokojenosti a důvěry. Pokud jste zde nenašli odpověď, kontaktujte nás.

Provozovatel: František Iša – DIRAKO, Náchodská 368, 54101 Trutnov 1, IČO: 15631605, DIČ:CZ471027455, Spisová značka A 2710 z obchodního rejstříku vedeného Krajským soudem v Hradci Králové, tel./fax: 499817619, web: www.dirako.cz, www.vsepropraci.cz, e-mail: obchod@vsepropraci.cz

Bankovní spojení: předčíslí-číslo účtu: 670100- 2202599241, kód banky: 6210 (Mbank) jako Variabilní symbol(VS) uvádějte číslo objednávky. (tj. číslo v hlavičce potvrzovacího e-mailu)

1. Úvodní ustanovení
Provozovatel prohlašuje, že informace na tomto serveru jsou pravdivé a v souladu s předpisy platnými na území ČR, především Obchodním a Občanským zákoníkem. Popisy a obrázky zboží jsou informativní, mohou podléhat změnám a neúmyslným chybám. Aktuální znění obchodních podmínek(dále OP) ze dne objednávky je nedílnou součástí kupní smlouvy. Odesláním objednávky kupující stvrzuje, že se s těmito obchodními podmínkami seznámil a souhlasí s nimi.

2. Registrace, ochrana osobních dat
Zboží je možné objednat i bez registrace. Podnikatelský subjekt vyplňuje IČ a DIČ. Registrovat se můžete vyplněním první objednávky se zaškrtnutým políčkem „Zaregistrovat mě a poslat mi heslo“ nebo odkazem „Zaregistrovat“. Na zadaný e-mail obratem obdržíte přihlašovací údaje (zadané uživatelské jméno a vygenerované heslo - lze měnit). Ochrana osobních dat dle obecného nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR): Osobní údaje zadané objednavatelem za účelem objednávky zboží a služeb jsou nevyhnutelné pro plnění kupní smlouvy a nejsou využívány k jinému účelu než v souvislosti s dodáním objednaného zboží a služeb. Neposkytnutí těchto nezbytných údajů brání uzavření kupní smlouvy respektive jejímu plnění (GDPR 13 ods. 2). Provozovatel prohlašuje, že takovéto údaje zákazníků zpracovává v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, v platném znění při plném respektování povinnosti správce dle § 5 zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, v platném znění. Takovéto údaje jsou uchovávány na dobu do odvolání objednatelem, chráněny vnitřním systémem ochrany dat a údaje nejsou poskytovány třetím stranám. Na základě žádosti odstraníme Vaše údaje z databáze.

(Zpracování osobních údajů z důvodu informovanosti o novinkách (Newsletter), poskytování slev, bonusů nebo jiných výhod je možné jen tehdy, když k tomu subjekt údajů udělí samostatný souhlas nesouvisející s objednávkou zboží.)

3. Objednávka, uzavření smlouvy, cena, slevy
Zboží nabízené v e-shopu je objednáváno prostřednictvím objednávkového formuláře, e-mailem na obchod@vsepropraci.cz nebo telefonicky. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři (u podnikatelského subjektu také IČ a DIČ) a souhlas s těmito obchodními podmínkami. Každá přijatá objednávka je závazná a je návrhem kupní smlouvy, jejíž předmětem jsou položky výslovně uvedené v objednávce. Prodávající je povinen prodat zboží kupujícímu v jakosti dle podnikových norem výrobce nebo za dohodnutých technických podmínek. K uzavření kupní smlouvy dochází převzetím objednaného zboží kupujícím. Kupující je o přijetí a jakékoliv změně stavu objednávky automaticky informován na zadaný/zaregistrovaný e-mail. Prodávající je oprávněn požádat kupujícího o potvrzení objednávky vhodným způsobem. Odmítne-li kupující objednávku požadovaným způsobem potvrdit, považuje se objednávka za neuzavřenou a neplatnou. Prodávající si vyhrazuje právo zrušit objednávku nebo její část v případech, že objednané zboží nelze z určitých důvodů dodat. V těchto případech bude kupující neprodleně ze strany prodávajícího kontaktován a bude s ním dohodnut další postup.

4. Dodací podmínky,Platební podmínky a slevy

Zboží expedujeme obvykle do dvou pracovních dní po obdržení objednávky (příp. připsání účtované částky na účet). Pozdrží-li se expedice na více jak 7 pracovních dní, bude zákazník kontaktován. Doba přepravy na místo dodání závisí na zvoleném přepravci. Místem dodání zboží je adresa uvedená v objednávce, případně lze domluvit individuálně dobu, místo a způsob dodání (zejm. velmi spěšné a objemné objednávky). Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího po úplném zaplacení kupní ceny jeho převzetím. Veškeré zboží je dodáváno s daňovým dokladem-fakturou, který slouží i jako dodací list. Je-li zboží placeno v hotovosti (zpravidla při osobním odběru na naší prodejně), podléhá taková platba zákunu o evidenci tržeb (EET"Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin."
Přeprava: Přepravné hradí objednavatel. Objednané zboží za internetové ceny rozesíláme po celé ČR prostřednictvím České pošty, přepravní spol. PPL nebo individuálně. U objednávek neúčtujeme balné a nad 2500 Kč s DPH ani přepravné. Při osobním odběru došlé oznámení o expedici značí možnost v převzetí zboží na prodejně.

Přehled cen přepravného a balného podle výše objednávky:

Cena objednaného zboží s DPH do 2499 Kč nad 2500 Kč  
ČP balík do ruky NA DOBÍRKU (od 200 Kč) 145 Kč ZDARMA  
PPL balík NA DOBÍRKU (od 200 Kč) 130 Kč ZDARMA  
Platba předem na účet + Čp balík do ruky/Dop. balíček 115/75 Kč ZDARMA  
Platba předem na účet + balík PPL

100 Kč

ZDARMA  
Osobní odběr po potvrzení rezervace

ZDARMA 

          ZDARMA
BALNÉ je ZDARMA, Doručení obvykle následující den (ČP i PPL)  

 

Kupní cena zboží je splatná proti převzetí zboží. Ceny jsou uvedeny v Kč s DPH a platná je vždy cena uvedená na objednávce, tedy aktuální cena v okamžiku uplatnění objednávky. Prodávající si vyhrazuje právo na změnu cen ve výjimečných případech, o čemž bude kupující informován a kupující pak platí cenu potvrzené objednávky. Při objednávce nad 12 000Kč s DPH poskytujeme slevu 5% z hodnoty zboží. Po domluvě se nebráníme individuálním platebním podmínkám a slevám (objednávky nad cca 50 000 Kč). Dojde-li v rámci jedné zásilky ke spojení více menších objednávek (např. přiobjednání) lze jejich cenu sčítat, popř. bude balné a přepravné účtováno jen u jedné z objednávek.
Způsoby úhrady objednávky:

- Úhrada balíku s dobírkou (cena zboží + přepravné + balné viz. přehled) vybíranou přepravcem při převzetí. Součástí balíku je daňový doklad-faktura, sloužící jako dodací list.

- Převodem na účet s identifikačními údaji Vaší platby . Platby za objednané zboží zasílejte po našem potvrzení objednávky na č. ú./ kód banky: 2202599241/6210 jako variabilní symbol uveďte číslo objednávky, které najdete v závorce v hlavičce e-mailu s objednávkou nebo ve vašem prostoru po přihlášení do systému). Po obdržení platby odesíláme zásilku pofibalíkem bez dobírky.
- Platba v hotovosti při osobním odběru expedované objednávky na prodejně v Náchodské ul. 368, Trutnov 1.Hotovostní platby podléhají EET: "Podle zákova o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin."

 

5. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
5.1. Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy, o dodání alkoholických nápojů, jež mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů a jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na vůli podnikatele, o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu, o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit, o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal, o dodávce novin, periodik nebo časopisů.

5.2. Nejedná-li se o případ uvedený v čl. 5.1 či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1820 odst. 1 písm. f) občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti dnů ode dne převzetí zboží. Pro účely uplatnění práva na odstoupení od smlouvy je povinen kupující o odstoupení od této smlouvy informovat prodávajícího formou jednostranného právního jednání (například dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb, faxem nebo e-mailem). Je možné použít přiložený vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, není to však kupujícího povinností. Na webové stránce prodávajícího je možné rovněž elektronicky vyplnit a odeslat formulář pro odstoupení od smlouvy. Využije-li kupující této možnosti, obratem mu prodávající zašle potvrzení o přijetí tohoto oznámení o odstoupení od smlouvy. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu prokazatelně odesláno do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží, a to na adresu provozovny prodávajícího či na adresu elektronické pošty prodávajícího obchod@vsepropraci.cz.

5.3. V případě odstoupení od smlouvy dle čl. 5.2 obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být prodávajícímu vráceno do čtrnácti (14) pracovních dnů od odeslání odstoupení od smlouvy prodávajícímu.

 

5.4. V případě odstoupení od smlouvy dle čl. 5.2 obchodních podmínek vrátí prodávající kupujícímu do čtrnácti dní od odstoupení od smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od kupujícího na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Jiným způsobem vrátí prodávající kupujícímu peněžní prostředky jen tehdy, pokud s tím kupující souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží odeslal.

5.5. Kupující bere na vědomí, že pokud zboží vrácené kupujícím bude poškozeno, opotřebeno či částečně spotřebováno, vzniká prodávajícímu vůči kupujícímu nárok na náhradu škody jemu tím vzniklé. Nárok na úhradu vzniklé škody je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.

6. PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ
6.1. Vyskladnění zboží následuje v termínu 2 – 7 pracovních dnů od momentu obdržení objednávky, pokud při podání objednávky nebyl uveden jiný termín plnění.

Zásilka zboží je realizována v pořadí podle přicházejících objednávek, do vyčerpání zásob. Při velkém množství přicházejících objednávek mohou být některé výrobky dodány další zásilkou v pozdějším termínu do 3 – 4 týdnů ode dne obdržení objednávky.
Zásilka zboží je omezena pro území České Republiky.

6.2. Způsob doručení zboží určuje prodávající, není-li v kupní smlouvě stanoveno jinak. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.

6.3. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.

6.4. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

6.5. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. Podpisem dodacího listu kupující stvrzuje, že zásilka zboží splňovala všechny podmínky a náležitosti a na případnou pozdější reklamaci ohledně porušení obalu zásilky nemůže být brán zřetel.

6.6. Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit dodací podmínky prodávajícího.

7. ODPOVĚDNOST ZA VADY, REKLAMACE
7.1.Naše firma vynakládá veškerou snahu, aby zboží dodané spotřebiteli bylo bez vad a v souladu s podanou objednávkou.a ve vztahu k zákazníkovi zodpovědná za nesoulad zboží se smlouvou.

V případě nesouladu zboží se smlouvou má zákazník, podle jeho výběru, následující práva :
a) právo na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,
b) právo na odstranění vady opravou věci,
c) právo na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
d) právo odstoupit od smlouvy.

přičemž konkrétní podmínky realizace výše uvedených práv zákazníka, jsou uvedeny v jednotlivých obecně závazných právních předpisech platných v České republice, zejména v ustanoveních § 1914 až § 1925, § 2087 až § 2117 a § 2158 až § 2174 občanského zákoníku ( zákon číslo 89/2012 Sb. ),a v ustanoveních zákona o ochraně spotřebitele ( zákon číslo 634/1992 Sb.)

Spotřebitel má právo uplatnit u prodávajícího práva z vadného plnění ve lhůtě 24 měsíců od převzetí zboží.
Vadné zboží je třeba zaslat na adresu společnosti František Iša,-DIRAKO,Náchodská 368,541 01 Trutnov. Připojit popis vady a údaje umožňující identifikaci zákazníka.

7.2. Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že prodávaná věc je ve shodě s kupní smlouvou, zejména, že je bez vad. Shodou s kupní smlouvou se rozumí, že prodávaná věc má jakost a užitné vlastnosti smlouvou požadované, prodávajícím, výrobcem nebo jeho zástupcem popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy očekávané, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, že odpovídá požadavkům právních předpisů, je v tomu odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá účelu, který prodávající pro použití věci uvádí nebo pro který se věc obvykle používá.

V případě podstatného porušení kupní smlouvy může kupující požadovat dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Jestliže se vada týká jen určité součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu této součásti. Pokud není možné věc vyměnit a není-li to vzhledem k povaze vady nepřiměřené, může kupující odstoupit od smlouvy. Podstatným porušením kupní smlouvy je takové porušení kupní smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala; v ostatních případech se má za to, že porušení podstatné není.

V případě, že by byl postup dle předchozího odstavce - tj. výměna věci – neúměrný, zejména je-li možné vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má namísto výměny prodávající právo na bezplatné odstranění vady.

V případě, že kupující nemůže věc používat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad, má právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti, nebo od smlouvy odstoupit.

V případě, že kupující neuplatní právo na dodání nové věci, výměnu součásti, opravu věci, nebo neodstoupí od smlouvy, může při vzniku práva z vady požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny. Právo na přiměřenou slevu z kupní ceny má i v případě, že prodávající nemůže dodat novou věc, vyměnit součást věci, věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy činilo kupujícímu značné obtíže; to platí za předpokladu, že kupující neuplatnil právo, které by bylo s tímto postupem v rozporu.

Dokud kupující neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy, může prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může prodávající odstranit podle své volby opravou věci nebo dodáním nové věci; volba nesmí kupujícímu způsobit nepřiměřené náklady.

7.3. V případě nepodstatného porušení kupní smlouvy má kupující právo na opravu věci, nebo přiměřenou slevu z kupní ceny.

Dokud kupující neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy, může prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může prodávající odstranit podle své volby opravou věci nebo dodáním nové věci; volba nesmí kupujícímu způsobit nepřiměřené náklady.

Neodstraní-li prodávající vadu věci včas nebo vadu věci odmítne odstranit, může kupující požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího.

7.4. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vad, které se vyskytnou u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí.

Neoznámil-li kupující prodávajícímu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, pozbývá práva z vad. Jedná-li se o skrytou vadu, platí totéž, nebyla-li vada oznámena bez zbytečného odkladu poté, co ji kupující mohl při dostatečné péči zjistit, nejpozději však do dvou let po odevzdání věci.

Prodávající může případně poskytnout kupujícímu smluvní záruku za jakost.

Práva z vad spočívající v odstoupení od smlouvy nebo dodání nové věci se kupující nemůže domáhat, pokud nemůže věc vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel, ledaže

a) došlo ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady věci,

b) použil-li kupující věc ještě před objevením vady,

c) nezpůsobil-li kupující nemožnost vrácení věci v nezměněném stavu jednáním anebo opomenutím, nebo

d)prodal-li kupující věc ještě před objevením vady, spotřeboval-li ji, anebo pozměnil-li věc při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátí kupující prodávajícímu, co ještě vrátit může, a dá prodávajícímu náhradu do výše, v níž měl z použití věci prospěch.

Práva z vad se nemůže kupující domáhat, pokud vada vznikla po předání zboží, v případě, že se vada projeví do šesti měsíců od předání zboží, má se za to, že zboží bylo vadné již při předání. Na prodávajícím je pak, aby doložil, že zboží vadné nebylo.

Práva z vad se kupující nemůže domáhat, pokud vada vznikla nevhodným používáním zboží, nešetrným zacházením nebo násilným mechanickým poškozením zboží, nedodržením pokynů stanovených výrobcem, distributorem, neodborným zacházením, manipulací nebo zanedbáním péče o zboží nebo provedením neoprávněného zásahu do zboží či jiných úprav bez svolení výrobce.

Práva z vad se kupující rovněž nemůže domáhat u věci prodávané za nižší cenu ohledně vady, pro kterou byla nižší cena ujednána, a v případě opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním.

Kupující nemá práva z vadného plnění, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu.

7.5. Při uplatnění reklamace je vhodné ,aby kupující doložil k reklamovanému zboží  originál nebo kopii vydaného prodejního dokladu. Nepředloží-li kupující v okamžiku reklamace prodejní doklad, je povinen prokázat bez své právo k reklamované věci, stejně jako skutečnost, že reklamované zboží bylo zakoupeno u prodávajícího a dobu, kdy k zakoupení zboží, případně jeho převzetí došlo.

Kupující je při reklamaci povinen prodávajícímu sdělit, jaké právo z vady si zvolil. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná.

7.6 Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání.

O reklamaci prodávající rozhodně ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne jinak. Opravené nebo vyměněné zboží bude připraven k osobnímu vyzvednutí nejpozději 30. den ode dne uplatnění reklamace v místě jejího uplatnění, nebude-li mezi kupujícím a prodávajícím ujednáno jinak.

Prodávající vydá kupujícímu písemné potvrzení o tom, kdy kupující uplatnil reklamaci, co je jejím obsahem a jaký způsob jejího vyřízení požaduje. Prodávající o vyřízení reklamace kupujícího informuje, pokud se nedohodnou jinak. Dále prodávající vydá kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání. Pro případ zamítnuté reklamace prodávající kupujícímu vydá písemné odůvodnění tohoto zamítnutí.

Skladné a náklady spojené s neoprávněnou reklamací: Při nevyzvednutí reklamace do 30 dnů po termínu ukončení opravy nebo při nevyzvednutí zboží v případě neoprávněné reklamace, může být kupujícímu účtováno skladné ve výši 25,- Kč bez DPH za každý započatý kalendářní den. Prodejce je oprávněn zboží nevydat, dokud nebude uhrazena celá částka za opravu, případně skladné. V případě, že tato částka převýší aktuální prodejní cenu zboží je prodejce oprávněn zboží prodat a vzniklé náklady takto pokrýt.

7.5. Práva kupujícího vyplývající z odpovědnosti prodávajícího za vady prodávajícího, uplatňuje kupující u prodávajícího na adrese jeho provozovny.

8. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
8.1. Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.

8.2. Prodávající poskytne kupujícímu v textové podobě kromě znění smlouvy i znění obchodních podmínek doručením ve zprávě s potvrzením objednávky.

8.3. V případě nespokojenosti s poskytovanými službami a zachováním práv kupujícího, směřuje kupující veškeré stížnosti na adrese jeho provozovny. Stížnost bude prodávajícím pečlivě vyřízena, o způsobu řešení a přijatých opatřeních bude kupující informován do 14 dní od přijetí stížnosti. Dohled nad ochranou spotřebitele vykonává Česká obchodní inspekce a příslušný živnostenský úřad podle konkrétní provozovny, na něž se může kupující obrátit v případě podezření z porušení práva na ochranu spotřebitele. V případě prodeje výrobků, které jsou upraveny zákonem o ochraně veřejného zdraví, se může kupující obrátit se stížností na krajskou hygienickou stanici, v případě prodeje zboží porušujícího práva duševního vlastnictví nebo zákaz prodeje zboží humanitárního určení na celní úřad."

8.4. Kupující bere na vědomí, že programové vybavení a další součásti tvořící webové rozhraní obchodu (včetně fotografií nabízeného zboží) jsou chráněny autorským právem. Kupující se zavazuje, že nebude vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící webové rozhraní obchodu.

8.5. Kupující není oprávněn při využívání webového rozhraní obchodu používat mechanismy, programové vybavení nebo jiné postupy, které by mohly mít negativní vliv na provoz webového rozhraní obchodu. Webové rozhraní obchodu je možné užívat jen v rozsahu, který není na úkor práv ostatních zákazníků prodávajícího a který je v souladu s jeho určením.

8.6. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.

8.7. Kupující bere na vědomí, že prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do webové stránky nebo v důsledku užití webové stránky v rozporu s jejich určením.

 

 

9. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ A ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ
9.1. Ochrana osobních údajů kupujícího, který je fyzickou osobou, je poskytována zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.

9.2. Kupující souhlasí se zpracováním těchto svých osobních údajů: jméno a příjmení, adresa bydliště, identifikační číslo, daňové identifikační číslo, adresa elektronické pošty, telefonní číslo (dále společně vše jen jako „osobní údaje").

9.3. Kupující souhlasí se zpracováním osobních údajů prodávajícím, a to pro účely realizace práv a povinností z kupní smlouvy a pro účely zasílání informací a obchodních sdělení prodávajícímu.

9.4. Kupující bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje (při registraci, ve svém uživatelském účtu, při objednávce provedené z webového rozhraní obchodu) uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o změně ve svých osobních údajích.

9.5. Zpracováním osobních údajů kupujícího může prodávající pověřit třetí osobu, jakožto zpracovatele. Kromě osob dopravujících zboží nebudou osobní údaje prodávajícím bez předchozího souhlasu kupujícího předávány třetím osobám.

9.6. Osobní údaje budou zpracovávány po dobu neurčitou. Osobní údaje budou zpracovávány v elektronické podobě automatizovaným způsobem nebo v tištěné podobě neautomatizovaným způsobem.

9.7. Kupující potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou přesné a že byl poučen o tom, že se jedná o dobrovolné poskytnutí osobních údajů. Kupující prohlašuje, že byl poučen o tom, že souhlas se zpracováním osobních údajů může ve vztahu k prodávajícímu odvolat písemným oznámením doručeným na adresu prodávajícího.

9.8. V případě, že by se kupující domníval, že prodávající nebo zpracovatel (čl. 9.5) provádí zpracování jeho osobních údajů, které je v rozporu s ochranou soukromého a osobního života kupujícího nebo v rozporu se zákonem, zejména jsou-li osobní údaje nepřesné s ohledem na účel jejich zpracování, může:

požádat prodávajícího nebo zpracovatele o vysvětlení, požadovat, aby prodávající nebo zpracovatel odstranil takto vzniklý stav. Zejména se může jednat o blokování, provedení opravy, doplnění nebo likvidaci osobních údajů. Je-li žádost kupujícího podle předchozí věty shledána oprávněnou, prodávající nebo zpracovatel odstraní neprodleně závadný stav. Nevyhoví-li prodávající nebo zpracovatel žádosti, má kupující právo obrátit se přímo na Úřad pro ochranu osobních údajů. Tímto ustanovením není dotčeno oprávnění kupujícího obrátit se se svým podnětem na Úřad pro ochranu osobních údajů přímo.

9.9. Požádá-li kupující o informaci o zpracování svých osobních údajů, je mu prodávající povinen tuto informaci předat. Prodávající má právo za poskytnutí informace podle předchozí věty požadovat přiměřenou úhradu nepřevyšující náklady nezbytné na poskytnutí informace.

9.10. Kupující souhlasí se zasíláním informací souvisejících se zbožím, službami nebo podnikem prodávajícího na elektronickou adresu kupujícího a dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu kupujícího.

10. DORUČOVÁNÍ
10.1. Nebude-li dohodnuto jinak, veškerá korespondence související s kupní smlouvou musí být druhé smluvní straně doručena písemně, a to elektronickou poštou, osobně nebo doporučeně prostřednictvím provozovatele poštovních služeb (dle volby odesílatele). Kupujícímu je doručováno na adresu elektronické pošty uvedenou v jeho uživatelském účtu.

10.2. Zpráva je doručena: v případě doručování elektronickou poštou okamžikem jejího přijetí na server příchozí pošty; integrita zpráv zaslaných elektronickou poštou může být zajištěna certifikátem, v případě doručování osobně či prostřednictvím provozovatele poštovních služeb převzetím zásilky adresátem, v případě doručování osobně či prostřednictvím provozovatele poštovních služeb též odepřením převzetí zásilky, odepře-li adresát (popřípadě osoba oprávněná za něj zásilku převzít) zásilku převzít, v případě doručování prostřednictvím provozovatele poštovních služeb uplynutím lhůty deseti (10) dnů od uložení zásilky a dání výzvy adresátovi k převzetí uložené zásilky, dojde-li k uložení zásilky u provozovatele poštovních služeb, a to i v případě, že se adresát o uložení nedozvěděl.

11. ZÁVEREČNÁ USTANOVENÍ
11.1. Pokud vztah související s užitím webové stránky nebo právní vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.

11.2. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění a činnost prodávajícího nepodléhá jinému povolování. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad.

11.3. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.

11.4. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek není archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.

11.5. Případné spory mezi Prodávajícím a Kupujícím lze řešit také mimosoudní cestou. V takovém případě Kupující – spotřebitel může kontaktovat subjekt mimosoudního řešení sporu, kterým je například Česká obchodní inspekce či spor řešit on-line prostřednictvím k tomu určené ODR platformy. Než-li bude přistoupeno k mimosoudnímu řešení sporu, pak doporučujeme kupujícímu nejdříve využít kontakt na společnost Ing.František Iša,– DIRAKO, Jičínská 89, 54101 Trutnov 1, IČO: 15631605, DIČ:CZ471027455 pro vyřešení nastalé situace.K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 44, 110 00 Praha 1, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.

11.6. Kontaktní údaje prodávajícího: adresa pro doručování:Ing.František Iša, – DIRAKO, Náchodská 368, 54101 Trutnov 1, IČO: 15631605, DIČ:CZ471027455, Spisová značka A 2710 z obchodního rejstříku vedeného Krajským soudem v Hradci Králové, tel./fax: 499817619, web: www.dirako.cz, www.vsepropraci.cz, e-mail: obchod@vsepropraci.cz

 

 REKLAMACE


ČLÁNEK 1: VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ
1. Tento reklamační řád má za účel upravit práva a povinnosti obou stran při kupní smlouvě spotřebního zboží (dále jen jako "zboží"), a to především s ohledem na uplatnění práv kupujícího z odpovědnosti za vady (dále jen jako "reklamace").

2. Prodávajícím je Ing.František Iša,– DIRAKO, Jičínská 89, 54101 Trutnov 1, IČO: 15631605, DIČ:CZ471027455, Spisová značka A 2710 z obchodního rejstříku vedeného Krajským soudem v Hradci Králové, tel./fax: 499817619, web: www.dirako.cz, www.vsepropraci.cz, e-mail: obchod@vsepropraci.cz. Kupujícím je subjekt, který s prodávajícím uzavřel smlouvu o koupi zboží.

3. Tento reklamační řád se uplatní v případě, kdy je druhá smluvní strana spotřebitelem podle ustanovení § 419 zákona č. 89/2012 Sb. V ostatních případech se tento reklamační řád nevyužije a práva a povinnosti smluvních stran se řídí pouze příslušnou smlouvou a právními předpisy.

4. Prodávající je povinen ve svých obchodech (provozovnách) zajistit přítomnost osoby pověřené k vyřizování reklamací, a to po celou provozní dobu.

ČLÁNEK 2: PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
I.

1. V případě podstatného porušení kupní smlouvy může kupující požadovat dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Jestliže se vada týká jen určité součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu této součásti. Pokud není možné věc vyměnit a není-li to vzhledem k povaze vady nepřiměřené, může kupující odstoupit od smlouvy. Podstatným porušením kupní smlouvy je takové porušení kupní smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala; v ostatních případech se má za to, že porušení podstatné není.
2. V případě, že by byl postup dle předchozího odstavce - tj. výměna věci – neúměrný, zejména je-li možné vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má namísto výměny prodávající právo na bezplatné odstranění vady.
3. V případě, že kupující nemůže věc používat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad, má právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti, nebo od smlouvy odstoupit.
4. V případě, že kupující neuplatní právo na dodání nové věci, výměnu součásti, opravu věci, nebo neodstoupí od smlouvy, může při vzniku práva z vady požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny. Právo na přiměřenou slevu z kupní ceny má i v případě, že prodávající nemůže dodat novou věc, vyměnit součást věci, věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy činilo kupujícímu značné obtíže; to platí za předpokladu, že kupující neuplatnil právo, které by bylo s tímto postupem v rozporu.
5. Dokud kupující neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy, může prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může prodávající odstranit podle své volby opravou věci nebo dodáním nové věci; volba nesmí kupujícímu způsobit nepřiměřené náklady.
II.

1. V případě nepodstatného porušení kupní smlouvy má kupující právo na opravu věci, nebo přiměřenou slevu z kupní ceny.

2. Dokud kupující neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy, může prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může prodávající odstranit podle své volby opravou věci nebo dodáním nové věci; volba nesmí kupujícímu způsobit nepřiměřené náklady.

3. Neodstraní-li prodávající vadu věci včas nebo vadu věci odmítne odstranit, může kupující požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího.

ČLÁNEK 3: UPLATNĚNÍ PRÁV Z VAD
1. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vad, které se vyskytnou u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí.

2. Neoznámil-li kupující prodávajícímu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, pozbývá práva z vad. Jedná-li se o skrytou vadu, platí totéž, nebyla-li vada oznámena bez zbytečného odkladu poté, co ji kupující mohl při dostatečné péči zjistit, nejpozději však do dvou let po odevzdání věci.

3.Prodávající může případně poskytnout kupujícímu smluvní záruku za jakost.

4.Práva z vad spočívající v odstoupení od smlouvy nebo dodání nové věci se kupující nemůže domáhat, pokud nemůže věc vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel, ledaže

a) došlo ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady věci,

b) použil-li kupující věc ještě před objevením vady,

c) nezpůsobil-li kupující nemožnost vrácení věci v nezměněném stavu jednáním anebo opomenutím, nebo

d)prodal-li kupující věc ještě před objevením vady, spotřeboval-li ji, anebo pozměnil-li věc při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátí kupující prodávajícímu, co ještě vrátit může, a dá prodávajícímu náhradu do výše, v níž měl z použití věci prospěch.

4. Práva z vad se nemůže kupující domáhat, pokud vada vznikla po předání zboží, v případě, že se vada projeví do šesti měsíců od předání zboží, má se za to, že zboží bylo vadné již při předání. Na prodávajícím je pak, aby doložil, že zboží vadné nebylo.

5. Práva z vad se kupující nemůže domáhat, pokud vada vznikla nevhodným používáním zboží, nešetrným zacházením nebo násilným mechanickým poškozením zboží, nedodržením pokynů stanovených výrobcem, distributorem, neodborným zacházením, manipulací nebo zanedbáním péče o zboží nebo provedením neoprávněného zásahu do zboží či jiných úprav bez svolení výrobce.

6.Práva z vad se kupující rovněž nemůže domáhat u věci prodávané za nižší cenu ohledně vady, pro kterou byla nižší cena ujednána, a v případě opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním.

7. Kupující nemá práva z vadného plnění, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu.

ČLÁNEK 4: POVINNOSTI KUPUJÍCÍHO PŘI REKLAMACI
1. Při uplatnění reklamace je vhodné ,aby kupující doložil k reklamovanému zboží  originál nebo kopii vydaného prodejního dokladu. Nepředloží-li kupující v okamžiku reklamace prodejní doklad, je povinen prokázat bez své právo k reklamované věci, stejně jako skutečnost, že reklamované zboží bylo zakoupeno u prodávajícího a dobu, kdy k zakoupení zboží, případně jeho převzetí došlo.

2. Kupující je při reklamaci povinen prodávajícímu sdělit, jaké právo z vady si zvolil. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná.

3. Při uplatnění reklamace musí být reklamované zboží čisté a hygienicky nezávadné. V opačném případě si prodávající vyhrazuje právo zboží nepřijmout.

ČLÁNEK 5: VYŘÍZENÍ REKLAMACE
1. Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání.

2. O reklamaci prodávající rozhodně ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne jinak. Opravené nebo vyměněné zboží bude připraven k osobnímu vyzvednutí nejpozději 30. den ode dne uplatnění reklamace v místě jejího uplatnění, nebude-li mezi kupujícím a prodávajícím ujednáno jinak.

3. Prodávající vydá kupujícímu písemné potvrzení o tom, kdy kupující uplatnil reklamaci, co je jejím obsahem a jaký způsob jejího vyřízení požaduje. Prodávající o vyřízení reklamace kupujícího informuje, pokud se nedohodnou jinak. Dále prodávající vydá kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání. Pro případ zamítnuté reklamace prodávající kupujícímu vydá písemné odůvodnění tohoto zamítnutí.

4. Skladné a náklady spojené s neoprávněnou reklamací: Při nevyzvednutí reklamace do 30 dnů po termínu ukončení opravy nebo při nevyzvednutí zboží v případě neoprávněné reklamace, může být kupujícímu účtováno skladné ve výši 25,- Kč bez DPH za každý započatý kalendářní den. Prodejce je oprávněn zboží nevydat, dokud nebude uhrazena celá částka za opravu, případně skladné. V případě, že tato částka převýší aktuální prodejní cenu zboží je prodejce oprávněn zboží prodat a vzniklé náklady takto pokrýt.

ČLÁNEK 6: ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
Tento reklamační řád nabývá účinnosti dnem 1.7.2021 a v plném rozsahu nahrazuje všechna dřívější znění reklamačního řádu.

V Trutnově dne 26.5.2021

 

 

Předvolby soukromí
Soubory cookie používáme k vylepšení vaší návštěvy tohoto webu, k analýze jeho výkonu a ke shromažďování údajů o jeho používání. Můžeme k tomu použít nástroje a služby třetích stran a shromážděná data mohou být přenášena partnerům v EU, USA nebo jiných zemích. Kliknutím na „Přijmout všechny soubory cookie“ vyjadřujete svůj souhlas s tímto zpracováním. Níže můžete najít podrobné informace nebo upravit své preference.

Zásady ochrany soukromí

Ukázat podrobnosti
Naše webová stránka ukládá data na vašem zařízení (cookies a úložiště prohlížeče), aby bylo možné identifikovat vaši relaci a dosáhnout základní funkčnosti platformy, zážitku z prohlížení a zabezpečení.
Můžeme ukládat data na vašem zařízení (soubory cookie a úložiště prohlížeče), abychom mohli poskytovat doplňkové funkce, které zlepšují váš zážitek z prohlížení, ukládat některé vaše preference bez uživatelského účtu nebo bez přihlášení, používat skripty a/nebo zdroje třetích stran, widgety atd.
Použití analytických nástrojů nám umožňuje lépe porozumět potřebám našich návštěvníků a tomu, jak naši stránku používají. Můžeme použít nástroje první nebo třetí strany ke sledování nebo zaznamenávání vašeho procházení našich webových stránek, k analýze nástrojů nebo komponent, se kterými jste interagovali nebo je používali, k zaznamenávání konverzních událostí a podobně.
Můžeme používat soubory cookie a nástroje třetích stran k vylepšení nabídky produktů a/nebo služeb naší nebo našich partnerů, její relevance pro vás na základě produktů nebo stránek, které jste navštívili na tomto webu nebo na jiných webových stránkách.

Přihlášení